Varful Postavaru

Alergare in Poiana Brasov si Postavaru

Nu puteam sa ajung in Poiana Brasov si sa ratez o alergare in masivul Postavaru, asa ca am profitat de weekend pentru doua alergari ce au cumulat 30km, 1800m diferenta de nivel si o ascensiune pe Varful Postavaru (1799m).

Am ajuns vineri dupa amiaza in Poiana Brasov si la scurt timp a inceput o ploaie torentiala care a tinut cam 2h. Deja eram in dubii daca voi mai avea suficienta lumina pentru o urcare pe varf. Ploaia s-a oprit, a iesit soarele si eu eram gata de plecare.

M-am documentat inainte in legatura cu traseul pana pe varf (marcaj cruce rosie) si stiam ca trebuie sa ajung in zona telecabinei Kanzel pentru a intra pe traseu. Am ales sa urmez marcajul care era in mare parte prin padure si se intersecteaza de cateva ori cu ‘Drumul Rosu’. Marcajul m-a scos la Cabana Postavaru unde eram putin dezorientat dar indicatiile de la cabana m-au dus pe ‘Drumul Rosu’ la aproximativ 1km de varf. Soarele disparuse, simteam temperatura de afara din ce in ce mai scazuta iar un nor acoperea varful. De la cabana am mai alergat cam 500m si vizibilitatea era din ce in ce mai scazuta. Am decis sa ma intorc si sa revin a doua zi pentru a ajunge pe varf. Coborarea a fost lejera, in aproximativ 20min eram la hotel.

Varful Postavaru
Spre Varful Postavaru

Sambata se anunta ploaie dupa amiaza, astfel ca dimineata parea cea mai buna optiune pentru o alergare mai lunga. Zis si facut, la 7 dimineta eram in picioare si serveam micul dejun (am incercat sa consum cat mai multi carbohidrati). La 10 dimineata plecam pe traseu, de data asta am urmat ‘Drumul Rosu’ la urcare astfel ca nu trebuia sa mai fiu atent la marcaje. Pana in varf am alternat alergarea cu mersul si nu am facut nici o pauza. Dupa 5,5km(700-750m diferenta de nivel) si 51 de minute eram in varf. Am zabovit cateva minute, timp in care am facut  mai multe poze cu vedere spre Brasov, Rasnov si Piatra Mare (am suprins si o parapanta intr-o poza).

Cabana Postavaru
Vedere spre Cabana Postavaru

In continuare imi doream sa ajung la Pietrele lui Solomon si pentru asta trebuia sa cobor pana la Cabana Postavaru. La cabana am facut o pauza de hidratare cu apa si cola (nu aveam apa la mine) si am luat o sticla cu apa la mine (nu stiam daca sunt surse de apa pe traseu si nici nu am vazut). Am mai coborat putin pana la lacul artifcial din Poiana Ruia si am intrat in padure pe traseul marcat cu banda galbena (pentru cativa kilometri comun cu banda albastra). A urmat o coborare de aproximativ 7km pana la Pietrele lui Solomon. La un moment dat nu am vazut o sageata care indica dreapta pentru traseul banda galbena, astfel ca am iesit putin din traseu si am fost nevoit sa merg printre urzici (au fost utile jambierele de compresie) pentru a reveni pe poteca marcata.

Pietrele lui Solomon

La Pietrele lui Solomon am facut o pauza scurta pentru cateva poze si hidratare. Se facuse destul de cald si ma grabeam sa ajung inapoi la hotel pentru masa de pranz.

Pentru intoarcere am urmat banda galbena iar apoi cercul albastru si am ajuns pe partia Bradu. Dupa partie am mai alergat cateva sute de metrii pana la hotel.

Au fost doua alergari relaxante in care am ocolit ploaia si am adunat aproape 2000m diferenta pozitiva de nivel. Pentru urmatoarea vizita in Poiana Brasov mi-am propus sa alerg pe ‘Drumul Albastru’ care duce in Brasov.

Despre Radu 65 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.