Antrenamente alergare
Gata de start

Am inceput antrenamentele pentru Bucharest 10k

Mai sunt putin mai mult de doua saptamani pana la startul UNIQA Asigurari 10k & FAMILY RUN unde voi alerga proba de 10km. Traseul competitei este unul plat, de viteza, asa ca tintesc un nou record personal pe aceasta distanta.

La cursa m-am inscris inca de anul trecut si reprezinta primul obiectiv al anului. Totodata va fi si prima competitie la care iau startul in 2019. Astfel continui obiceiul inceput in 2017 de a alerga o cursa de 10km primavara. In anii trecuti am luat startul la Timisoara21k, unde am reusit de fiecare data sa fac un nou record personal pe 10km.

Iarna a fost una blanda astfel ca am putut sa alerg in fiecare saptamana si sa acumulez kilometri in mod constant. Am crescut usor numarul de kilometri de la saptamana la saptamana si am ajuns deja la 550km (cu 3700m diferenta de nivel) alergati in acest an. Pentru multi nu este o cifra impresionanta dar in anii trecuti treceam de borna 500km in aprilie/mai.

Treptat am crescut distanta pentru alergarea lunga din weekend iar in ultimele saptamani a avut in jur de 20km. Terenul a fost unul variat, in mare parte plat dar au fost si cateva urcari pe traseu. De asemenea am alternat alergarile pe asfalt cu cele prin padure cand vremea mi-a permis.

Ca si viteza am inceput sa adaug o alergare de tip „fartlek” (joc de viteza in suedeza) inca din luna februarie. Dupa o incalzire de 3-4km incepeam sa alternez un minut rapid cu unul mai usor. La un antrenament alergam 12 astfel de minute rapide iar alergarea o incheiam cu 2-3km de revenire. In total alergarea tinea in jur de o ora.

Incepand cu luna martie am inceput sa alerg si intervale. Cate un astfel de antrenament pe saptamana. Lungimea pentru intervale variaza de la saptamana la saptamana si de exemplu poate sa fie: 5x800m, 4x1000m, 4x1200m. Pentru aceste intervale am tintit un ritm in jur de 4min/km. Este cam greu sa ating un ritm propus cand alerg intervalele prin parc sau gradina botanica iar terenul urca sau coboara tot timpul.

Pana la cursa mai mai am timp de cateva antrenamente si simt ca sunt aproape de obiectivul de sub 40min.

Care este urmatoarea cursa la care participi? Mi-ar placea sa aflu raspunsul intr-un comentariu.

Imaginea este preluata de aici.

Despre Radu 65 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*