Alergare in Gradina Botanica din Craiova
Ultimul apus din Gradina Botanica pe perioda starii de urgenta

Coronavirusul si alergarea: Obiective amanate sau anulate

Inceputul de an este perioada in care ne antrenam fara a avea un program aglomerat de concursuri. Ianuarie, februarie si martie sunt lunile cele mai importante din punct de vedere al antrenamentelor. Reprezinta fundatia care duce la recorduri personale si clasari bune la concursuri.

Tot in aceasta perioada de iarna sunt deschise inscrierile pentru majoritatea curselor, astfel incat incepe sa se contureze un „calendar competitional” pentru fiecare dintre noi. Curse de asfalt, curse de trail, pe plat sau cu cu diferente considerabile de nivel isi gasesc locul in programul unui alergator.

Pe data de 1 martie m-am inscris la proba de maraton din cadrul CiucasX3. Astfel eram inscris la toate cursele pe care le aveam in program pentru anul 2020. Antrenamentele au mers bine, in ianuarie si februarie am acumulat mai multi kilometri decat in anii anteriori. Practic la doar 4 saptamani distanta de primul concurs eram pe drumul cel bun.

Lucrurile s-au schimbat brusc si in urmatoarea saptamana, numarul de cazuri de coronavirus a inceput sa explodeze in Europa. Au fost luate masuri pentru a opri raspundirea infectiilor cu COVID-19 si incepea sa fie destul de clar ca unele competitii sportive nu pot avea loc in aceste conditii.

Nu a mai trecut mult si pe 10 martie am primit un email din partea organziatorilor Timisoara21k. Prima cursa la care urma sa particip in acest an se muta pe data de 4 octombrie. Dupa 6 zile am primit un nou mail, in care eram anuntat ca Transylvania100k isi schimba data de desfasurare de pe 16 mai pe 19 septembrie. Am inteles deciziile organizatorilor si cred ca este mai bine cu aceasta varianta de amanare pana la toamna.

Asta inseamna ca primul concurs la care particip ar fi in luna iunie dar in aceste momente nu mai pare ceva sigur. Avand in vedere faptul ca nu va avea loc nici un concurs in saptamanile urmatoare am facut unele schimbari in antrenament. M-am ghidat dupa acest articol care a aparut pe Podium Runner si am facut urmatoarele modificari:

  • Am redus din intesitate prin inlocuirea antrenamentelor de viteza cu alergari usoare. Prima saptamana din martie a fost ultima cu doua antrenamente de viteza (sprinturi + intervale).
  • Alergarea lunga a disparut sau a fost inlocuita cu o alergare medie.
  • In momentul de fata toate alergarile pe care le fac sunt la un ritm lejer care nu ar trebui sa slabeasca in nici un fel sistemul imunitar.

Urmeaza o perioada in care voi petrece mult timp acasa. De mai mult de o saptamana lucrez de acasa iar afara am iesit pentru a merge la cumparaturi (alimente), la alergat (fara alergari de grup) si o vizita la dentist.

Este o perioada dificila in care este important sa stam acasa pentru a depasi cat mai repede criza provocata de coronavirus. Se iau masuri noi aproape in fiecare zi de catre autoritati. Din acest motiv conteaza sa fim informati din surse oficiale si sa respectam deciziile care sunt luate.

Despre Radu 75 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*