Medalie de finisher Maratonul International Brasov
Medalia de la primul semimaraton

Cum am alergat primul semimaraton

Se intampla in 2017 la Maratonul International Brasov unde am obtinut o clasare pe locul 50 cu timpul de 1h:44min:27s. Am fost foarte multumit de rezultat si se vedea ca antrenamentele incep sa dea roade.

Proba de semimaraton de la Brasov a fost o provocare total necunsocuta pentru mine iar in momentul inscrierii (decembrie 2016) cea mai lunga alergare a mea fusese de 15km. La asta se mai adaugau si cei 300-400 de metri diferenta de nivel de pe traseu, ca numai plat nu e in Brasov ­čÖé

Cand m-am inscris nu aveam in minte un obiectiv de timp pentru cursa iar recordul meu personal pe distanta de 10km era de 52min:30sec la momentul respectiv. Am asteptat pana cu 2-3 saptamani inainte de cursa pentru a-mi fixa un timp tinta. Obiectivul de 1h:45min era unul riscant dar simteam ca deja pot sa alerg semimaratonul in 1h:50min astfel ca am ales o provocare mai mare pentru cursa.

La rezultatul de la acest prim semimaraton au contat mai multe aspecte din pregatire iar cele mai importante ar fi:

  1. Am inceput pregatirea din primele zile ale anului – ceea ce mi-a oferit peste 4 luni de antrenamente pana la startul cursei. Chiar daca primele alergari au fost mai scurte (unele chiar de 5-6km) si la un ritm lejer, a fost important faptul ca inceapeam sa acumulez kilometri in mod constant.
  2. Cresterea treptata a numarului de kilometri alergati saptamanal – daca in ianuarie am alergat 20-30km pe saptmana, am ajuns sa alerg 40-50km pe saptamana din a doua jumatate a lunii martie si pana la concurs.
  3. Alergarile lungi facute pe baza timpului in loc de distanta – prin timp ma refer la durata efectiva a alergarii. Astfel in loc sa imi stabilesc o alergare de 15, 18, 20km sau alta distanta, mi-am propus sa alerg o anumita durata. La majoritate alergarilor lungi tinta era de 2 ore de alergare. Cele doua ore nu au fost alese aleator, am urmarit sa petrec in alergare mai mult timp decat urma sa petrec in cursa. Distanta pe care ajungeam sa o alerg la aceste alergari de doua ore era in jur de 20km, ceea ce inseamna un ritm de 6min/km. Ritmul era unul lejer pentru ca principalul scop era imbunatatirea andurantei.
  4. Sprinturi in urcare – pentru un pas de alergare mai eficient si cresterea vitezei, o alergare pe saptamana cuprindea 10 sprinturi in rampa. Distanta unui sprint era de 70-80 de metri iar diferenta de nivel de aproximativ 6-7 metri. Alergarile astea incepeau cu o incalzire de 3-4km si se incheiau cu 2-3km de revenire iar distanta totala ajungea la 8-10km.

Cam asta faceam in urma cu doi ani inainte de primul semimaraton. Poate ca era loc de mai bine in structura antrenamentelor dar am reusit sa alerg primul semimaraton cu un ritm de 4:53/km in luna mai 2017 dupa ce in octombrie 2016 stabileam un record personal pe 10km de 52min:30sec (5:15/km).

Intre timp am alergat si al doilea semimaraton pe asfalt (in cadrul unei competitii). In octombrie 2018 am incheiat proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon cu timpul de 1h:32m:23s. Despre acest rezultat am scris mai multe aici.

Mi-ar placea sa stiu ce obiective ai pentru perioada urmatoare. Astept raspunsul tau intr-un comentariu.

Despre Radu 65 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicat─â.


*