Medalii brevete 200km si 400km
Medalii randoneur

Cum am pedalat 400km in 21 de ore

Se intampla in urma cu doi ani, pe 25 iunie 2016 cand am participat la Brevetul de 400km organizat de Craiova Cycling Team. Traseul a fost Craiova – Targu Jiu – Ramnicu Valcea – Caracal – Craiova si l-am parcurs in 21 de ore, mai erau 6 ore pana la limita maxima de 27 ore pentru parcurgerea unui brevet de 400km.

In primavara lui 2016 nu am avut foarte mult timp pentru pedalat astfel ca aveam sub 500km pedalati pana la inceputul verii. Brevetul de 200km din aprilie era cea mai lunga tura din acel an si nu ma simtisem tocmai grozav acolo. Am incheiat cei 200km in aproximativ 11h, iar ultimii 70km au fost cu vant de fata si i-am parcurs in peste 4h. La sosire eram foarte obosit si stiam ca sunt in urma cu antrenamentele.

Urma tura de 300km din luna mai la care nu am putut sa particip, am fost plecat la munte in acel weekend. Eram decis sa recuperez astfel ca iunie aveam pofta de pedalat si mi-am dublat numarul de kilometri parcursi. Lucrurile mergeau bine dar inca eram speriat de ideea de a pedala 400km, mai ales pe un traseu dificil cu peste 4000m de urcare. Ca sa aflu raspunsul aveam decat o singura varianta, asa ca am decis sa iau startul la brevet.

Am incercat sa ma documentez cat mai bine pentru si am decis sa iau un rucsac micut la mine, in care sa pun mancarea (batoane Twix, Lion, biscuiti, un croissant si un tub de isotonic Isostar), frontala, baterii de rezerva, power bank-ul, un tricou de schimb, pelerina si foarte importanta crema de protectie solara. Se anuntau temperaturi ridicate si hidratarea juca un rol important. Planul era simplu: sa beau apa/isotonic si sa mananc la timp. Ramanea de vazut cat de bine voi identifica acest „la timp”.

Startul a avut loc la ora 4 dimineata, astfel ca prindeam cateva ore bune de pedalat pe racoare (chiar m-am echipat cu incalzitoarele pentru maini si picioare pentru ca mi se parea ca e frig). Locul de intalnire pentru start era Sala Polivalenta, asa ca la 3 jumate eram acolo pentru inscriere. Mi-am luat in primire brevet-cardul pe care l-am pus la loc sigur in rucsac. Aici m-am intalnit cu ceilalti baieti si primul obiectiv era sa ajungem la Targu Jiu in jur de ora 8.

Primii 30km pana la Filiasi ii stiam foarte bine, dar era pentru prima data cand ii parcurgeam pe intuneric. Am mancat un baton si am baut apa constant (chiar daca nu simteam nevoia) astfel ca am golit un bidon pana la Filiasi. La fix pentru ca a urmat o prima pauza scurta pentru a pune apa in bidoane. La iesirea din Filiasi am cotit la dreapta spre Targu Jiu si deja eram pe drumuri pe care nu mai pedalasem. Drumul incepea sa urce usor dar viteza era constant peste 30km/h. Am continuat sa beau apa si sa mananc cate un baton pe ora, astfel ca la pauza de la km 70 aveam bidoanele goale. Daca prima pauza a fost de 5 minute, acum a fost de 15 minute si am profitat pentru a renunta la incalzitoare.

Am continuat drumul catre Targu Jiu unde am ajuns la primul punct de control, o statie peco. Trecusera cateva minute peste ora 8 si pauza a venit la fix. Am umplut bidoanele cu apa, am baut cola, am mancat un croissant si cel mai important am obtinut prima stampila pe brevet-card. Pauza s-a intins spre ora 9, dar era important sa plecam cu forte proaspete catre portiunea urmatoare spre Ramnicu Valcea. Urmau 110km dintre care nici unul nu era plat, multe urcari scurte de 1-2km, unele fiind chiar explozive.

Cu cat de greu era drumul, cu atat mai frumos erau peisajele pentru ca traversam „Oltenia de sub munte”. Pauzele de hidratare s-au inmultit si am avut parte chiar si de izovare pe traseu. Pentru ca eram in grafic am facut o pauza mai mare la un popas pentru masa de pranz. Dupa am continuat sa pedalam si in jur de ora 16 eram in Ramnicu Valcea. Am gasit punctul de control, din nou o statie peco unde am servit si un fresh de portocale cu gheata.

Aveam de pedalat aproximativ 120km pana la Caracal si cel putin pana la Ganeasa era un fals plat in coborare. Drumul pana la Ganeasa a mers lin, ne schimbam la trena si faceam pauzele obisnuite pentru a umble bidoanele cu apa. La Dragasani am profitat din nou de faptul ca aveam suficient timp pentru a incheia tura si am facut o noua pauza de masa la restaurant. Pentru ca am asteptat cam mult dupa mancare, pauza a durat cam ora jumate.

Am continuat drumul pana la Caracal si deja eram pe drumuri pe care mai pedalasem (in 2015 la brevetul de 300km). Am ajuns in jur de ora 22 in Caracal si am mers direct la statia peco care era punct de control. Am baut o doza de cola si am mai mancat un croissant. Incepea sa se faca racoare afara, astfel ca mi-am pus inapoi incalzitoarele si mai tarziu avea sa se dovedeasca o decizie buna.

De la Caracal mai erau 50km pana la Craiova, practic eram in linie dreapta spre casa. Am preluat trena de la iesire din Caracal si ma simteam bine. Aveam un ritm de 28-32km/h in functie de cat de plat era drumul. Mai era un singur punct de control pe traseu, la Cosoveni la un peco. Am oprit acolo dupa 30-35km in care dusesem trena. Am obtinut repede stampila pe brevet, am mancat un baton si eram gata de plecare. Pauza s-a mai lungit si simteam ca imi ies din ritm cu fiecare minut care trecea. A venit momentul in care efectiv am simtit ca mi se „scurge” energia din picioare si am intrat in peco pentru a stat putin jos. M-am asezat pe scaun chiar in fata televizorului. La televizor era meciul Croatia – Portugalia de la campionatul european si erau prelungiri. Au mai trecut doar cateva secunde si Portugalia a inscris golul victoriei.

Dupa aceasta pauza mai lunga, mai aveam de pedalat cam 15km. Au fost cei mai crunti, m-am chinuit sa mentin un ritm de 22-23km/h si simteam oboseala in picioare. Am continuat si am ajuns la Sala Polivalenta unde eram punctul final al brevetului. Din cauza oboselii nu m-am bucurat si nici nu am realizat ce facusem, pana la urma doar parcursesem 400km cu bicicleta in 21h. A fost probabil cea mai buna zi a mea pe bicicleta.

Traseul merita parcurs din nou si cred ca se poate chiar intr-un timp sub 18h. Nu am facut din asta un obiectiv principal, dar este ceva ce ar putea intra in planurile pentru anul viitor.

Despre Radu 65 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.