Medalie Baneasa Forest Run - primavara 2018
Medalie Baneasa Forest Run

Prima editie Baneasa Forest Run

Prima editie Baneasa Forest Run a avut loc pe data de 29.04.2019 si am participat la proba de semimaraton. Cu timpul de 1h:43m:02s am ocupat pozitia 46 in clasamentul general iar la categoria de varsta locul 7.

Avand in vedere faptul  ca este o competitie noua nu s-a aflat initial in planul de concursuri pentru anul 2018. M-am inscris cu o saptamana inainte sa inceapa competitia cu gandul ca va fi o pregatire buna pentru EcoMarathon (despre care am scris aici).

Stiam ca se organizeaza competitii in mod constant in Padurea Baneasa dar nu reusisem sa ajung la nici una dintre acestea. Astfel traseul avea sa fie o noutate pentru mine, fiind si prima cursa plata de trail run la care luam startul.

In Bucuresti am ajuns cu o zi inainte de competitie si m-am dus direct sa ridic kit-ul de participare. Mi-a placut faptul ca se putea ridica din centrul vechi. Procesul de ridicare al kit-ului a decurs rapid si in scurt timp m-am alaturat participantilor care deja serveau pastele din kit. Am optat pentru paste carbonara si alegerea a fost una buna pentru ca au fost foarte gustoase.

Dupa ce m-am cazat, am iesit la o alergare usoara de pregatire pentru ce avea sa urmeze a doua zi. Seara am servit tot o portie de paste pentru a incarca rezervele de glicogen din muschi. Mi-am pregatit echipamentul, am prins numarul de concurs de maieu si alarma sa sune cu 3 ore inainte de cursa.

Dimineata am mancat doua banane si am inceput sa fac exercitii de incalzire. Pentru ca nu stiam exact cat o sa dureze calatoria cu autobuzul pana la zona de start am plecat mai devreme spre statia de autobuz. Cred ca am asteptat maxim 5 minute pana a venit autobuzul si aveam de mers 7-8 statii.

Am ajuns mai repede decat ma asteptam la start dar asta nu a fost o problema pentru ca am avut timp de o alergare usoara. Intre timp concurentii continuau sa soseasca si in scurt timp zona misuna de alergatori si sustinatori.

Primul start programat a fost cel pentru proba de cros 11km iar dupa 15 minute urma startul in proba de semimaraton. Dupa ce am vazut startul probei de 11km din primul viraj mi-am continuat incalzirea cu cateva sprinturi pentru a fi pregatit de ritmul cursei.

La start m-am pozitionat in primul sector, eram undeva in linia a doua si asteptam cu nerabdare sa inceapa. Am incercat sa nu plec prea tare pe primul kilometru si am ramas la un ritm in jur de 4:30min/km care parea confortabil. Fara sa imi dau seama am ajuns la primul punct de hidratare unde am baut un pahar cu apa. Deja ma aproapiam de jumatatea cursei, timpul parea unul bun dar incepeam sa imi dau seama ca traseul este mai solicitant decat unul de asfalt.

Dificultatea apare de la numarul de viraje dar si zone care trebuiesc ocolite sau trase mai putin batatorite care trebuiesc abordate pentru  a face cate o depasire. Fiind si multe denivelari in mod automat sunt si gleznele solicitate mai mult.

Am ajuns la marcajul cu km 11 in 49 de minute dar lucrurile nu stateau tocmai bine pentru ca incepeam sa incepeam sa pierd din forta piciorului drept. Posibil sa fi fost o accidentare minora aparuta in timpul cursei dar am decis sa nu mai fortez, in perspectiva EcoMarathon-ului care urma la doar o saptamana distanta. Astfel am alergat urmatorii kilometri la un ritm lejer (in jur de 5:30min/km) si nu ma deranja deloc faptul ca eram depasit de alti concurenti.

Timpul de 1h:43m:02s de la sosire a fost mai slab decat ce imi propusesem la inceput dar cel mai important este ca am putut sa alerg in continuare si am participat la EcoMarathon fara nici un fel de problema.

Este o competitie care mi-a placut si la care imi doresc sa revin la editiile urmatoare, insa cu un antrenament mai bun facut inainte de competitie.

Despre Radu 63 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.