Sosire Semimaraton Cozia-Calimanesti 2018
Sosire

Semimaraton Cozia-Calimanesti 2018

Cursa a avut loc in data de 19.05.2018 si nu era planificata initial in calendarul meu. M-am inscris la cursa in ultimul moment dupa ce planurile legate de Pleven Marathon au picat (eram inscris la proba de semimaraton). Cu dureri la glezna dreapta si mai mult mers pe coborare am incheiat cursa in timpul de 02h:18m:01s, ocupand locul 28 la general si 8 la categoria de varsta.

Am ajuns vineri seara in Calimanesti, dupa o calatorie de aproximativ 2h cu trenul de la Craiova. Aveam rezervare la Pensiunea Ewe astfel ca m-am dus direct la pensiune pentru a scapa de bagaj. La pensiune aflu ca in acest weekend sunt si Zilele Calimanestiului iar in centru au loc mai multe spectacole.

Plec spre centrul Calimananestiului pentru a ridica kit-ul si a da o tura pe la tarabele instalate de Zilele Calimanestiului. La tarabe gaseai orice de la suveniruri la jucarii si obiecte de port popular. Mai erau tarabe cu porumb fiert, gogosi, inghetata si nu puteau sa lipseasca micii. Pentru ca mi se facuse pofta de mici, m-am oprit la mesele special amenajate si mi-am luat o portie de patru mici, cartofi prajiti si o bere. Nu era masa ideala inainte de concurs dar deja stiam ca o sa alerg mai usor in cursa din cauza durerilor de la glezna, aparute in urma cu doua zile.

Sambata m-am trezit cu 2-3h inainte de start ca sa servesc micul dejun, doua banane si un pachet de biscuiti. Am inceput sa fac exercitiile obisnuite de incalzire si eram gata de plecare spre zona de start. Din zona de start am plecat intr-o alergare usoara de incalzire si am observat ca in urcare nu am dureri la glezna. Am decis sa alerg intr-un ritm lejer primii 4km pana incepe catararea spre Stanisoara.

La start am plecat printre ultimii si chiar daca am alergat usor in primii kilometrii, cred ca am avansat 40-50 de locuri in clasament. Cand a inceput catararea am ajuns la primul punct de hidratare, unde am baut un pahar cu apa. Am inceput sa fortez, nu mai aveam dureri la glezna si simteam ca zbor. Treceam in viteza pe langa ceilalti concurenti si avansam din ce in ce mai mult in clasament. Pe final de catarare, cand panta era mai dura am dat alergarea pe mers si am parcurs cei 6km (350m diferenta pozitiva de nivel) de urcare in 39 de minute. Cred ca ma aflam in primii 10-15 in acest moment. Imediat ce am inceput coborarea a reaparut durerea la glezna care era si mai crunta cand aterizam pe cate o piatra. Aici s-a terminat cursa pentru mine, am decis sa continui pe traseu catre linia de sosire dar intr-un ritm lejer. Nu mai alergam pe portiunile in urcare si ma bucuram de peisaje.

Sosire Semimaraton Cozia-Calimanesti 2018 - Punct hidratare Manastirea Turnu
Manastirea Turnu

La punctul de hidratare de la Turnu am stat cateva minute, am baut cateva pahare cu apa si am mancat napolitane. Mai erau 5-6km (aproximativ plati) pana la finish. In acesti kilometrii m-am tot gandit daca sa ma duc la sosire sau direct la pensiune care era mai aproape (ar fi fost prima cursa de alergare abandonata).  M-am hotarat sa continui pana la linia de sosire, alergasem la maxim in conditiile date si ultimii 2km erau cei mai usori. Din Caciulata pana in Calimanesti traseul a urmat „drumul de cura”, care este o alee paralela cu drumul national. Cand am vazut linia de sosire am inceput sa accelerez cu toate ca nu mai era nimeni in fata sau spate la distante recuperabile.

La finish am primit medalia de finisher si bonul pentru portia de paste. Medalia este lucrata manual si este printre cele mai frumoase primite la concursuri.  Am mai stat putin prin zona de sosire, veneau din ce in ce mai multi concurenti inclusiv din probele de MTB.

M-am retras la pensiune pentru un dus iar apoi am mers la Aqua Parcul de la Cozia pentru putina relaxare dupa cursa.

A fost prima cursa in care am plecat printre ultimii la start iar la punctele de hidratare stateam sa beau paharele cu apa in tihna. Partea buna a fost ca dupa cursa nu s-au intensificat durerile de la glezna astfel ca ma puteam gandii la urmatoarea cursa care era Retezat Sky Race.

Imaginile sunt preluate de aici si aici.

Despre Radu 63 de articole
Participant la numeroase evenimente de alergare si ciclism, in 2016 a pedalat 400km in 21h. Proba de semimaraton din cadrul Bucharest Marathon a insemnat un nou record personal (1h:32m:23s timp oficial) si locul 81 la general pentru Radu.